Advocaat moest een schadeclaim in dienen en deed dit telaat waardoor ik geld misloop wat nu ?

Een advocaat is voor zulke dingen verzekerd ma toen ik mijn advocaat hierover sprak zei die 100 euro te willen betalen ipv 7500 want hij heeft een hoge eigen risico bij zijn verzekering en wilt dit niet betalen wat nu ?
Ik had al geinformeert en hoorde dat ik een brief moest schrijven naar mijn advocaat en het alsnog te proberen maar heeft dit zin en wat en hoe kan ik dit het beste regelen

Alvast bedank mensen !!!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (3)

Als jij kan bewijzen dat je advocaat verwijtbaar heeft gehandeld door die schadeclaim te laat in te dienen, kan je een klacht indienen bij de Raad voor Advocaten, ook wel het tuchtcollege voor Advocaten. Dan krijg jij je geld in elk geval, zeker als hij je niet betaalt lijkt me dit de beste optie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Stuur een brief en bewaar een kopie daar van.
Dan Jan je bewijzen dat je hem verantwoordelijk stelt.
Als hok nog steeds weigerd te betalen schakel hè de orde van advocaten in.
Succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als de eerder gegeven tips niet werken, dan kun je gewoon een rechtszaak aanspannen tegen deze advocaat. Dat kan alleen maar als je er zeker bent dat hij een 'beroepsfout' heeft gemaakt. Je moet toch een advocaat inschakelen als je dat doet, die zal dan wel bekijken of je een redelijke kans maakt om dat te winnen. Het is een lange en moeilijk weg, maar als je in je recht staat dan kom je als winnaar eruit.