Leren handelen op het internet.

Ik ben Danny en ben 16 jaar oud. Ik wil graag leren handelen op het internet om geld te verdienen. Ik dacht zelf aan xbox 360 spellen want ik heb zelf ook een xbox 360.
Kan iemand mij daarmee helpen of weet iemand een goeie en betrouwbare site waar ik kan leren handelen?.

Mvg,
Danny

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Indien je met handelen, zelf een handelszaakje oprichten en uitbaten bedoelt, heb je nog wat werk voor de boeg.

Allereerst moet je beschikken over een diploma bedrijfsbeheer (die kan je vrij gemakkelijk behalen).

Vervolgens moet je een bedrijfje oprichten, een rechtsvorm kiezen, statuten opstellen, een btw-nummer bemachtigen,...

Je moet ook beschikken over de nodige 'skills' om een website te ontwerpen en te hosten die aan je voorwaarden voldoet en klantgericht je marketingstrategieën proberen uit te voeren. Ook moet je beschikken over databasemanagement skills om gegevens te bewaren of bewerken.

Er komt nog heel wat meer bij kijken dan ik opgesomd heb. Kortom er is nog veel werk voor de boeg :-)

Ik geloof ook dat je 18 jaar moet zijn vooraleer je op wettelijke basis een bedrijfje kan oprichten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik bedoelde eigenlijk dat ik dingen/spullen wil inkopen uit bijvoorbeeld engeland en dan hier in Nederland weer ga verkopen voor meer geld. Ik heb eens van iemand gehoord dat daar een speciale website voor is dat je dan dingen op die site gaat kopen en als dan genoeg mensen dat ding kopen/bestellen dan stuurt dat bedrijf hier een vrachtschip heen die helemaal volbeladen is met die dingen. Ook heb ik gehoord dat dat goedkoop is en dat je er dus veel geld mee kan verdienen.
Weet u of iemand hoe die site heet en of die betrouwbaar is?
Alvast bedankt. Mvg,
Danny
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die website ken ik niet, daar kan ik je niet mee helpen. Let op: zo'n websites zijn vaak enkel toegankelijk voor geregistreerde bedrijven. Wat je wil zeggen is dat je dus een tussen persoon bent tussen de koper en de producent. Maar ook hier verkoop je goederen en ben je dus btw-plichtig. Je moet hiervoor een eigen bedrijfje opstarten, een boekhouding bijhouden en over een btw-nummer beschikken. Het hierboven vermelde blijft dus van toepassing.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Om te verduidelijken. Je kan de goederen ook zo verkopen, maar je bent dan strafbaar en kan voor fraude en zwartwerk aangehouden worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oke bedankt