Als ik een koffer koop na de douane in het buitenland mag ik hem dan mee in het vliegtuig in neemmen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (2)

In het algemeen mag je slechts 1 stuk handbagage mee aan boord nemen. Deze handbagage (waarvan je moet nagaan of het maximale toegestane gewicht niet overschreden wordt) moet opgeborgen worden in het bagagecompartiment, dat zich boven je zitplaats bevindt. Pas dus op met koffertjes in de vorm van een trolley (misschien passen deze niet in de voorziene ruimte).

Het lijkt me dan niet verstandig een koffer te kopen als je het vliegtuig moet instappen als je al handbagage bij je hebt.
Beter dat je dan een koffer koopt voordat je op reis gaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als de regels van het vliegverkeer strikt volgt dan kan/mag jij een grote koffer niet mee aan boord nemen als handbagage. Tenzij je een koffer zou kopen die binnen de wettelijke afmetingen van handbagage valt.

Mijn vraag aan jou is dus:
Over welke maat van koffer heb jij het hier?

Je zou de koffer (ingeval ze de maten van handbagage overschrijdt) ook kunnen kopen als je terug komt van je reis maar de vraag is dan nog maar of je dan nog 'mag' kopen omdat je dan geen instapkaart van vertrekkend reiziger meer kan tonen.

Volgens mij stel je die vraag best ter plekke op de Luchthaven zelf of aan het personeel van de Touroperator. Deze mensen hebben ervaring met dit soort toestanden.

Succes en Fijn weekend nog!