Hoe leg ik dit woord nou uit?

Ik kom uit Limburg en k praat wel eens met mensen uit amsterdam
Zoals ik zei toen het woord " opregen " en diegene vroeg wat betekend dat . Weet iemand hoe ik dit woord uit kan leggen want het staat
Niet in een woorden boek en op internet synoniemen vind k het ook niet .

Heel erg bedankt alvast .

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Huu??! Wat betekent opregen nou weer??! Hetzelfde hebben Brabanders! Wij zeggen altijd houdoe! En dat betekent doei. Niemand wist wat dit betekende tot dat New Kids uitkwam:)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hebk ook erg vaak als brabander die in zeeland woont soms snappen ze me gwn niet :p
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hahhaa new kids :p

Antwoorden (4)

Dit heb ik ook gehad, je kan het beste zeggen: Je irriteren aan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Fout. Je ergert je aan, of iets irriteert je.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dankjewel hippo!
Dat je het verveelend vind of iriteerd of minderpretig vind wat ze doen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
opjagen aan, je irriteren aan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee! Je irriteren aan kan niet, je ergeren aan of iets irriteert je!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
jij leert snel;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
klopt lindamelodie, dat was alleen niet de vraag
Ik denk dat je het het beste kunt uitleggen als "je ergens over opwinden" (in Duits = aufregen opwinden).