Wat is onzekerhed?

Hoe ontstaat onzekerheid? Waarom is de ene zekerder dan andere over zaken? Is het beter om onzeker over zaken te zijn, zodat je blijft vragen stellen. Of is zekerheid belangrijk zodat je een goede basis hebt om bepaalde plannen ook te kunnen uitvoeren?

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik denk niet dat onzekerheid en vragenstellen inherent aan elkaar zijn. Je kunt heel goed vragen stellen, terwijl je geen onzekerheid voelt. Je kunt je ook onzeker voelen en maar 1 vraag hebben: Waarom ben ik onzeker? Zekerheid is belangrijk, wanneer je dit ziet als een basis waarvan je de wereld om je heen bekijkt. Daarom denk ik ook dat onzekerheid over het algemeen voortkomt uit weinig zelfvertrouwen. Er is altijd iets waar je zekerheid over kunt hebben en dit kun je aangrijpen om stabiel te worden in je leven. Als je alleen zeker weet dat je niets kunt bereiken, dan is zelfs dat een zekerheid waar je verder op kunt bouwen. Immers, als je toch niets kunt bereiken, is alles het proberen waard. Als het wel lukt, heb je je zekerheid onzeker gemaakt en je onzekerheid dat je toch niets kunt al ondermijnd met het feit dat je wel iets kunt! Zekerheid is een basis waaruit je eigenlijk alles kunt, niet alleen plannen uitvoeren.

Onzekerheid is zoals alle "on's "niet.... zeker. Ik denk dat de hoofdoorzaak hiervan te vinden is in de opvoeding en begeleiding.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100