Raakt het nooit overbevolkt in de hemel of hel ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hallo met de hemel&hel service.. we hebben genoeg plaatsen vrij , geen zorgen voor paniek , we hebben trouwens gister nog 200 wolken besteld. pff, hoe moeten wij dat nou weten ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar ging de film "The Seventh Sign" met Demi Moore toch over? De Apocalypse komt als de laatste ziel uit de hemel in een mens wordt geboren... http://www.imdb.com/title/tt0096073/

Het beste antwoord

In het geloof is alles mogenlijk. De aarde komt eerder denk ik in aanmerking voor om overbevolkt te raken. Er zijn trouwens ook heel wat mensen die in reancarnatie geloven dus dan komen alle zielen weer uiteingelijk terug op aarde en op die manier zou het nooit overbevolkt worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Nee hoor dan maak je hem in gedachte gewoon wat groter.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als die al bestaat, ga je er niet als vlees en bloed er naartoe. Dus fysiek neem je geen ruimte in beslag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Van overbevolking kan nooit sprake zijn. Hoogstens van overbezieling.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in de hemel of de hel word het pas overbevolkt als utopia en atlantis tegelijkertijd vergaan.
iets wat niet bestaat kan niet overbevolkt raken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jehova's geloven dat er maar voor een beperkt aantal mensen plek is in de hemel.
Moet ik persoonlijk een beetje om lachen.

De hemel en de hel, dat zijn toch verzinsels die al eeuwen worden gebruikt om de mensen koest te houden.
(als je je niet gedraagt ga je naar de hel!)

Je maakt je eigen hel of hemel op aarde.
De lessen die je op aarde leert (of niet leert) neem je mee.
Niet mee naar de hemel of de hel, maar naar je gaat gewoon verder. Wat of waar dat 'verder' is, weten we nu nog niet. Maar je bent wel eeuwig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gezien het feit, dat er op aarde ruim 6 miljard mensen leven en er nog steeds ruimte is, waar gewoond/gebouwd kan worden, kan het niet zo zijn, dat de hemel/hel overbevolkt is en dit voorlopig ook niet zal zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Fout antwoord: on de zestiger jaren was er een tvprogramma, dat heete 58 miljoen Nederlanders, zijnde het aantal Nederlanders dat to dan geleefd hadden. De bevolking was toen 12 miljoen (factor 5), dus zeg maar dat die 6 miljard mensen het gevolg zijn van 30 miljard mensen die ooit op aarde hebben gewoond.
Doorlopen naar achteren is een vaak gehoorde boodschap in de hemel. In de hel ligt het beter, want je daar toch gewoon verassen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nogal wat fouten in bovenstaande tekst. Moet zijn:
Fout antwoord: in de zestiger jaren was er een tv programma, dat heette 58 miljoen Nederlanders, zijnde het aantal Nederlanders dat tot dat moment. De bevolking was toen 12 miljoen (factor 5), dus zeg maar dat die 6 miljard mensen van jou deel uit maken van de 30 miljard mensen die ooit op aarde hebben gewoond. Doorlopen naar achteren is dan ook een vaak gehoorde boodschap in de hemel. In de hel ligt het beter, want je daar toch gewoon verassen na enige tijd branden?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het antwoord hoeft per definitie niet fout te zijn, want niemand weet hoe groot de hemel en de hel zijn. (Als ze überhaupt bestaan) ;-) Mochten ze bestaan, denk ik dat de hel wel een stuk voller zit dan de hemel. En gezien de huidige maatschappij, zal daar voorlopig nog geen verandering in komen...
Los van wat ik geloof:
Default gaat iedereen naar de hel. Dus daar kan het behoorlijk druk worden.

In het RK-geloof maakt het niets uit of je een goed mens bent of een slechterik. Predestinatie heet dat. Je bent allemaal slecht vanwege de erfzonde (begaan door Adam en Eva, en waar jij volgens de RK kerk voor wordt verdoemd).

Volgens de protestante kerk gaan de goede mensen naar de hemel, dat kan je dus bewerkstelligen door een goed mens te zijn.

Dus rekenkundig zal het in de hemel een stuk minder druk zijn, daarvoor heet het dan ook hemel. Als je niet van stilte houdt en je prefereert de hel, dan heb je geluk gehad, want dan is de hemel een hel dus waar je ook heengaat het is een hel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Uitgaande hoe het geloof met de realiteit omgaat zou ik zeggen nee, de hemel raakt niet overbevolkt.Immers in de bijbel staat ook ga heen en vermenigvuldigt u en weest talrijk.Aan gezien god kennelijk geen limiet gesteld heeft aan die talrijkheid heeft hij vast bedacht dat er voor de hemel het zelfde geldt.Hoewel wel erg voor de hand ligt dat de wereld wel overbevolkt raakt omdat de planeet geen kilometer groter geworden is.