Zijn er andere mensen die een overgevoeligheid hebben voor metalen? Weet iemand hoe dit zit?

Sinds een jaar of 6 heb ik een overgevoeligheid voor metalen. Bijvoorbeeld een deurkruk vast blijven houden, daar krijg ik dan een raar gevoel van.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Zelf ben ik allergisch voor kobalt, dit metaal komt voor in allerlei legeringen met b.v. nikkel en in blauwe drukinkt.
Ik ben op den duur minder gevoelig geworden voor mijn allergie, maar het blijft oppassen; incidenteel kortstondig contact is geen probleem, maar langdurig contact vergroot de kans op terugval met exceem als gevolg.
Een raar gevoel tijdens het contact met kobalthoudende stoffen heb ik echter nooit kunnen constateren. Het zou mogelijk toch de verbeelding zijn die je parten speelt; evengoed een serieus probleem, maar dan meer iets voor een psycholoog om op te lossen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

ja nikkel, maar dat hebben heel veel mensen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja er zijn andere mensen. Een goeie vriendin van me heeft ook zo een soort allergie zij kan ook geen metaal [of iets in die richting weet niet precies welke ;)] aanraken. Ze kan geen oorbellen of piercings. Onder spikebanden moet ze zweetbandjes dragen. Want als dat in contact komt met haar lichaam krijgt ze buikpijn. Ik weet niet hoe of wat ik ben geen dokter maar het kotm dus wel vaker voor.