Vis klem achter de filter...

Mijn vis zat klem achter de filter. Ik verloste hem en hij zonk zeg maar naar beneden. Ik had de indruk dat hij zijn staartvin niet meer gebruikte en dat deze gescheurd is: waarschijnlijk doordat ie klem zat. Daaruit volgt mijn eerste vraag: Geneest zo'n staartvin en zou mijn visje hem ooit nog kunnen gebruiken?
Nadien bleef hij liggen op de bodem, nu ja, zijn staart, zijn kopje en bovenlichaam bewoog hij nog en hij ademt nog maar wel zwaarder. Af en toe gaat hij naar het oppervlak waar hij drijft. Hij reageert ook niet of amper op zachte tikjes die ik hem geef met het schepnet. Ik heb de indruk dat hij enkel nog verticaal kan zwemmen.
Mijn twee volgende vragen: Wat denken jullie dat mijn visje heeft en zal hij het overleven? Want ik zie dat hij lijdt en ik weet niet of ik hem daarvan moet verlossen....

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig
3.4K

Antwoorden (2)

Ik had precies het zelfde , ik heb hem uit zijn lijden verlost en ddodgegooid met een steen dat is de beste manier echt NIET doorspoelen door de wc dan lijd ie heel erg
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vissen doodgooien met stenen-hoe achtelijk kan je zijn-is gewoon miahandeling en dierenleed !
Zelfs! vissen hebben recht op'n humaan bestaan en einde !
Zelfs doorspoelen is minder gruwelijk !!
Zou je vis in een klein potje doen,wat zout erbij (zonder joduim en half theelepeltje=genoeg !) vis scherp i/d gaten houden,luchtbelletjes steentje aangesloten zachtjes erbij in privepot ziekenhuisje doen en afwachten of hij er weer bovenop komt !
Is het'n goudvis?? Die zijn oersterk,dat wel !
Filter zo ophangen dat het niet weer gebeurt straks in de future !
Alles kan,dus ook overleven van je vis,maar om z'n kansen te verhogen zet'm apart met wat lucht erbij en btj zout om genezings proces te bevorderen !
Meer kan'n mens niet doen maar als hij nu nog leeft heeft hij zeker een grote kans te genezen !

Succes!

groet Simon