Hoe verkoop je iets van een afstand??

Ik wil iets verkopen aan iemand, maar ik weet niet hoe dat precies gaat. Hij wil mij een envelop met geld sturen, maar ik weet niet of dat betrouwbaar is. Want straks stuur ik het op, en krijg ik niks terug. Hoe werkt dit precies?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

wij kopen en verkopen wel eens iets via marktplaats en dan moet er altijd eerst betaald worden voordat het opgestuurd wordt. Weet je niet hoeveel de verzendkosten is dan kan je het laten wegen op het postkantoor. NOOIT OPSTUREN VOORDAT JE HET GELD BINNEN HEBT.
Geld opsturen in een enveloppe zou ik niet doen. Ik zou het per bank overmaken en anders komen ze het pakketje maar halen. VERGEET NIET OM DE KOPER DE EVT. VERZENDKOSTEN TE LATEN BETALEN
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Op Marktplaats kan je wat verkopen en degene die het koopt via IDeal kan betalen.
Hij krijgt dan een acceptgiro thuisgestuurd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op marktplaats.nl kan dat makkelijk daar kan iedereen bieden op jou product of je steld een vaste prijs toe
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is geen antwoord op de vraag.
Je Kunt het best eerst een deal sluiten, daarna eerst het geld laten sturen (overmaken). En pas als je het geld hebt, je product opsturen. (zo doen webwinkels en marktplaatsgebruikers het ook).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou niets sturen voordat er geld is gestort. Via internetbankieren of storting van geld bij zijn bank naar jouw bankrekeningnummer en als het pas zichtbaar binnen is. Daarna pas jouw pakketje toesturen (evt. aangetekend) Anders zegt deze persoon misschien heb het niet gehad, als het aangetekend is heb je tenminste bewijs.