ik wil later stewardess worden maar welk niveau heb je ervoor nodig en moet je op hakken kunnen lopen?want dat kan ik niet

En ik heb ook ergens gelezen dat je als piloot geen lenzen of bril mag hebben, mag een stewardess dat wel?want ik draag lenzen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Lenzen mag wel hoor en hakken lopen is te leren en niveau weet ik niet!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Een opleiding tot stewardess kan je al volgen als je een vmbo diploma hebt gehaald, lenzen maakt niet uit(ook niet voor een piloot, je mag dacht ik zelfs -6 hebben) en je loopt op een kleine hak.
(bron is een stewardess)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is in Hoofddorp een MBO opleiding voor stewardess. Wel wordt talenpakket gevraagd

Volgens mij lopen stewardessen niet met extreme hak. Check sites van oa Randstad en Unique uitzendburo's op Schiphol. Dit ivm minimale en maximale eisen mbt lengte en gewicht. (confectiemaat t/m 38).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je school opleiding maakt niet heel veel uit, maar je moet wel Engels spreken. Dat is heel belangrijk.
Verder moet je representatief zijn. Geen punktype bijv.
Je hoeft niet op pumps te lopen, een kleine hak is voldoende en dat is een kwestie van wennen
Lenzen mag, een bril ook, maar je sterkte mag niet te hoog zijn. (Hierboven zag ik -6, zou kunnen, hoewel het me vrij hoog lijkt). Je moet nl zonder bril of lenzen nog redelijk kunnen zien in geval van nood.
De opleiding is vrij zwaar, onderschat dat niet. KLM leidt eigen stewardessen op. Verder is er een opleiding in Hoofddorp.