Hoe kan je sirenes uit elkaar halen?

Hebben ze elk een ander ritme ofzo?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig
9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wie wil er nou sirenes demonteren en waarom?
Of bedoel je het GELUID van de sirenes?

Antwoorden (4)

Ze hebben allemaal een ander geluid, maar zijn wel lastig uit elkaar te houden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad, maar vooral politie en brandweer lijkt erg veel op elkaar. Een ambulance klinkt als ta-tu-ta-tu-ta-tu-ta-tu, wat je met een beetje fantasie kunt vertalen als "hij leeft nog steeds, hij leeft nog steeds...." Maar met inmiddels bijna een jaar ervaring (ik woon sinds vorig jaar juni aan een drukke weg waar iedere dag wel een willekeurige sirene langskomt) zit zelfs ik er nog wel eens af en toe naast. Onze grijze roodstaart (ja, die op de foto) is er inmiddels helemaal aan gewend, hij draait zelfs zijn kopje naar het raam als er op tv een sirene te horen is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De sirenes van politieauto's, brandweervoertuigen, ambulances en andere hulpverleningsdiensten werden vervangen in 2008 door een nieuwe tweetonige hoorn.

De ministerraad stemde in met dit voorstel van minister Camiel Eurlings van Verkeer en Waterstaat. De sirenes van de hulpverleningsvoertuigen zullen uniformer gaan klinken.

De nieuwe eis moest ervoor zorgen dat hun geluid beter hoorbaar is. Ook werden de zwaailichten opvallender. Zo mag een hulpverleningsvoertuig blauwe lichten aan de voorkant hebben en extra richtingaanwijzers gebruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vroeger hadden de politie, brandweer en ambulance allemaal een andere sirene
Brandweer had een 2-tonige sirene,
de po-li-tie 3-tonig
en de am-bu-lan-ce 4-tonige.

Daar wilde men van af. Allemaal een 2-tonige sirene.
Niet alle ambulances wilden eraan maar een 3-tonige sirene houden.
Zie de filmpjes.

http://www.youtube.com/watch?v=DDKCgIcdbQ0

http://www.youtube.com/watch?v=fiuvYz5MtsU