wie kan informatie geven over het verzorgen van kleine sluierstaart visjes?

ik ga sluierstaarsidjes kopen, wie kan mij meer informatie geven?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

De overbekende goudvissenkom vormt niet de beste huisvesting voor de sluierstaartvis!

Sluierstaartvissen eten graag van waterplanten koop dus geen al te dure planten.

Bodembedekking

Een aantal decoraties in het aquarium is leuk, maar laat ook ruimte voor de vis over.

Filters

Een goed filter is ook zeer belangrijk, omdat de vissen het water snel vervuilen.

Aquarium
Een sluierstaartvis kan wel 35 cm groot worden, en er moet voor gezorgd worden dat ze een bak hebben met een minimale lengte van 80 cm.

Voer
Sluierstaarten door hun lichaamsbouw evenwichtsproblemen krijgen. Deze problemen worden verergerd wanneer sluierstaarten van het wateroppervlak eten en lucht inslikken. Om dit te voorkomen bestaat er sluierstaart-voer wat niet blijft drijven. Snijdt ook eens een voorgekookt doperwtje in kleine stukjes, zijn ze dol op!

Op de site heb je nog een leuke forum waar je meer tips kunt vinden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De verkoper/ster kan je daar vast meer over vertellen.