Wat kan het zijn dat schapen als maar om hun eigen as heen draaien.

Als je hem bij zijn oren even beetpakt is het weer over.?Wij hebben maar 3 schapen dus geen kudde?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
1.4K

Het beste antwoord

Is het nog redelijk normaal gedrag en zijn de dieren verder gezond ? Het rondjes draaien kan ik namelijk alleen maar terugvinden als symptoom van een aandoening, en wel listeria. Maar dat is vrij ernstig, en ik weet ook niet of het dan weer 'over gaat' .

Nu zijn schapen natuurlijk op de eén of andere manier niet de allerintelligentste beesten, althans ze maken niet echt die indruk, en ik zou dan ook niet meteen erg verrast opkijken van enig 'autistisch' getint gedrag. Het zou een soort speelsheid kunnen zijn, iets dat gewoon lekker voelt ofzoen dat doe je dan gewoon. Tot iemand je stopt. Honden kunnen ook zo gedachteloos achter hun staart aan rennen, en zelfs de kat heb ik het wel eens zien doen. Die stoppen er dan wel weer vanzelf mee.

Het gaat natuurlijk over dieren dus geen disclaimer in de header van deze vraag, maar toch zou ik voor alle zekerheid even en veearts raadplegen. Die kan je in ieder geval vertellen of het normaal gedrag is, of wanneer je toch moet denken aaneen hersenontsteking.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als ze uit een kudde komen kan het zijn dat ze hun kudde missen..

Het kan ook uitverveling komen..

Als je ze vast pakt kunnen ze idd niet meer draaien..