Is mode een kwestie van vraag of aanbod?

Is mode wat de modeontwerpers maken en de mensen dan kopen of is het zo dat de mensen iets graag willen dragen en de modeontwerpers het dan maken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (2)

Mode is wat modeontwerpers maken en de mensen kopen. Schoonheid is universeel,als mensen het dan zien als het gedragen wordt komt er pas veel vraag naar. Vandaar modeshows :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het is dat de modeontwerpers het maken en de mensen het dan kopen (aanbod dus).
het is namelijk zo dat mensen denken dat wat een echt modeontwerper maakt wel super in/hip/hot/trendy moet zijn..
als je het zo bekijkt is het best een makkelijk product om snel geld mee te verdienen. een pindakaas maker moet er echt moeite voor doen om zijn product 'geliefd' te maken (door bijvoorbeeld reclame of een actie die aan het kopen van een pindakaas pot inbegrepen zit).
maar een modeontwerper moet wel eerst bekent worden en dat is moeilijk.