hoe kies ik een goed liedje voor een kür op muziek?

ik moet een kür op muziek schrijven, maar hoe vind ik het goeie liedje ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig
1.4K

Antwoorden (2)

Film eens je kür, en zoek dan liedjes uit die kwa ritme op de passen van de paard passen. Zo kun je ze in elkaar mixen tot een kür!
Zoek vooral liedjes met een duidelijke beat voor draf en voor galop, maar een lievelijk nummer voor stap onderdelen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1 voor Louche

Ik wilde eigenlijk precies hetzelfde antwoorden. :-)

Misschien nog een tip: je kunt de muziek ook een klein beetje vertragen of versnellen zodat het precies bij zijn ritme past.

En het is natuurlijk mooi als de emotionele waarde van het liedje bij je kür past. Je mag geen tekst gebruiken bij een kür. Vocalisatie mag wel, dat heeft Anky eens zelf ingezongen. (nananaa) Misschien wat voor jou? :-)
Let op jullie voorkomen. Past daar iets bombastisch bij, of iets verfijnds? Voor een lichte elegante combinatie zou ik geen fanfare met zware trommels kiezen. Maar bij een zware, stevig marcherende combinatie past dat juist weer wel.
Kies iets wat past bij wat je wilt uitstralen.