is het waar dat als je bij een stoplicht in een bepaald ritme op de knop drukt dat ie gelijk op groen gaat?

had gehoord dat de politie op fiets dit gebruikt om gelijk over te kunnen steken, maar is dat waar? Zo ja hoe mooet dat dan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (5)

Leuk broodje aap verhaal! Maar dat kan echt niet. Het ritme van stoplichten kan alleen door iemand met een sleutel van het kastje waarachter de elektrische verbindingen zitten worden veranderd....
Amadea
12 jaar geleden
Nee, dat is niet waar. Het ding registreert alleen maar DAT er gedrukt is, vandaar dat meerdere keren drukken ook geen enkele zin heeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, dit klopt niet.

Trouwens, als de politie haast heeft, mogen ze gebruik maken van hun vrijstellingen en mogen zo nodig het rode verkeerslicht negeren. Rare knopcombinaties zijn dus helemaal niet nodig, als die überhaupt al zouden bestaan.
12 jaar geleden
nee een VERKEERSLICHT ga aan of niet als je er op drukt niet omdat je vaker drukt.
Wel hebben we strax in heel nederland slimme VERKEERSLICHTEN die wel sneller op groen gaat , dankzij de lussen in de weg
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Best grappig dat je dit aanhaalt.
Mij lijkt het dat deze bewering enkel opgaat als je dit (voor de fun of voor de show) doet nét voor het moment dat het licht toch al op groen gaat springen.
Maar kijk... ik kan ook niet bewijzen dat het Niet zo is dus heb ik je vraag toch als goeie vraag aangeklikt.

In theorie is dit dus best mogelijk maar in de praktijk lijkt het mij een onhaalbare zaak.
Want...
Stel dat er 4 agenten op een kruispunt staan, elk aan een ander verkeerslicht. En stel dat elk van die agenten gebruik zouden kunnen maken van Jouw aangehaalde ritme-methode.
Voor welke agent zou dan eerst het licht op groen moeten springen of zouden ze 'plots' Allemaal op groen springen?
Lijkt me niet erg handig, toch?

Ik weet dat mijn voorbeeld een beetje extreem gesteld is maar ik doe dat maar om aan te geven welk soort onregelmatigheden er zich zouden voordoen op andere plaatsen indien die ritme-methode ook écht van toepassing zou zijn.

Hopelijk heb je vrede met dit antwoord en anders is er nog altijd de mogelijkheid om je met deze vraag rechtstreeks tot een politie-agent te wenden hé.
Kom je ons dan vertellen hoe die gereageerd heeft?
Want daar ben ik dan wel benieuwd naar hoor ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar het is _niet_ zo.