Hoe kan ik voorkomen dat ik terug moet naar een pleeggezin? (Ik sta onder OTS, ben 15 jaar, zit momenteel in crisisopvang)

vrijdag word er een beslissing genomen (door mn voogd) of terug naar pleeggezin of gesloten inrichting, terwijl ik alleen niet bij mn pleeggezin meer wil wonen. ik heb zelf 2 opties ik wil terug naar mn moeder of bij een vriendin van mn moeder wonen. maar die is zo gekleinerd (mn moeder) toen de tijd dat ik weg was. en mn moeder heeft de hoop een klein beetje opgegeven. nu ik toch bij haar aanklop mag dat van mn moeder, maar jeugdzorg blijft moeilijk doen. heb ik als 15 jarige niet zoveel recht als een niet ots kind die wel mag zeggen wat ze wil. ik heb tot vrijdag de tijd in de hoop op veel reacties, en mn wens kan waar maken en niet terug te gaan naar de pleeggezin en mn wens kan waar maken; terug naar mn moeder. ik hoop echt dt ik een hoop reacties krijg.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (6)

Je kan tog ook op kamertraining gaan!
Ik weet niet hoe je bij je mama trug komt ): imsorry
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kun je niet aangeven dat je graag weer bij je moeder wil gaan wonen en dan openstaat voor begeleiding? Dan heeft de gezinsvoogd misschien ook een geruster gevoel.
Of inderdaad kamertraining, maar dat is meestal vanaf 16 jaar.
Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kamertraining is een goede optie, je kan dan gewoon ook je moeder bezoeken. Je bent niet voor niets weggehaald uit huis. Ik begrijp niet zo goed waarom je naar een gesloten inrichting moet. Er staat geen reden bij waarom je weg bent gehaald bij je moeder. jeugdzorg neemt die beslissing niet zomaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jeugd met wegloop-neigingen wordt juist om die reden vaak gesloten geplaatst.
Wat spannend voor je!

Je bent 15. Dan heb je alle recht om zelf gehoord te worden over wat je wilt.
Bereid je voor op dat gesprek. Zet de opties met voordelen en nadelen op een rij en neem dat papier mee. Zo zien ze dat je er over nagedacht hebt!!
Noem er gelijk bij op wat je hebt geleerd de afgelopen tijd en hoe je je leven verder ziet. Wil je verder met school? Werkend leren?

En als je wel naar je moeder mag, hoe je je daar gaat gedragen. Wat taken in het huishouden (kamer schoon, helpen met afwassen, leren koken van je moeder etc.). Samen afspraken maken over wanneer weg en tot hoe laat. Niet blowen (of agresseie of...)

Succes jongen!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vraag om een proef periode om bij je moeder te wonen. Laat dan zien dat je het wel kan. Ik heb vriendinnen gehad die ook met zulke dingen zaten. Toch is het beste om dan het te laten zien en te doen, dus niet alleen door te zeggen dat je het doet.
Wens je heel veel suc6 meid/jongen ( staat niet bij wat je bent )
Zal voor je duimen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedenk dat waar alles begon en waarom men deed besluiten om jou uit te plaatsen met pijn in het hart,
dit niet de meest optionele plek is waar jij verder jezelf kunt ontplooien naar volwassenheid.

Met alle respect maar een terugval van jou in jouw oude gewoontes maken meer kans dan jou leiding te geven
bij een pleeggezin.

Werk aan jouw toekomst met behulp van de mensen die jou een warm hart toedragen.
Maak je nuttig voor iedereen opdat iedereen ziet dat er veel positiviteit van je uitstraalt.

Bescherm ook jouw dierbaren op dit moment, opdat zij ook niet in een impuls jou weer in huis nemen.
Het zal even goed gaan, maar daarna vervalt men weer in de oude negatieve gewoontes.

En dat is iets waar niemand op zit wachten.
Maak je studie af, neem een bijbaantje, ga op sport en neem alle goede adviezen ter harte. Werk aan jezelf, je kan het.