Wie heeft er weleens pups gehad van je eigen hond??

Ik zou graag eens met mijn Malteser pups willen hebben, zijn er mensen die er ervaring mee hebben, en hoe heb je het ervaren??

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Er zijn een paar dingen waar je even bij stil moet staan, voordat je aan een nestje begint
* Weet je zeker, dat jouw hond helemaal gezond is, geen erfelijke kwaaltjes heeft, dat zijn/haar nestgenoten óók gezond zijn?
* Klopt het karakter van jouw hond, geen onverwachte agressie bijv.? Is je hond nooit angstig? Het gedrag wordt nl. overgebracht op de pups, en als je een "grijnzende" moederhond hebt, leren de pups dat gelijk aan - niet lekker voor de nieuwe baasjes......
* Heb je minimaal 10 mensen, die jij geschikt vindt om een pupje van je te krijgen, die het ras kennen, en het wezen "hond"- zijn ze bereid naar puppie-les en hondentraining te gaan, of hebben ze al dusdanige ervaring, dat je ahw. een garantie hebt, dat het hondje een "honds-waardig" bestaan gaat krijgen?
* Een goede reu krijg je alleen als je dekgeld betaalt - het geld van 1 pup, of eerste keus bij het uitzoeken van een pupje, als ze dat willen ipv geld
* Vóór de dekking moet je met je hond naar de dierenarts voor een check-up, en ze moet ontwormd worden.

* En het belangrijkste van alles: heb je minimaal 8 weken alle tijd, om dag en nacht bij moeder en kinderen te zijn, eindeloos poep te ruimen 24/7, vanaf 5 1/2 week allerlei dingen met de pups te doen, zodat ze zo rijk mogelijk ingeprent worden? - naar de markt, het schoolplein, mee in de auto, lopen aan een riempje, naar het strand of het bos, voor stadshonden de tram en de bus, de kinderboerderij enz enz - daar kunnen de toekomstige baasjes natuurlijk bij betrokken worden.
Een werpkist in de kamer is de allerbeste start voor de puppies : de bel, bezoek, de telefoon, tv-geluiden, ruziënde kinderen, de stofzuiger, kookgeluidjes en -geurtjes, onweer, sirenes in de buurt - alles, wat ze in de 1e 8 weken meemaken, hoort voor altijd tot hun wereld als iets waar je niet bang voor hoeft te zijn - een zo breed mogelijke inprenting is héél belangrijk om geen onzekere, angstige hondjes te krijgen.
Ga ook nog even praten op je lokale hondenschool: ik ben vast nog allerlei dingen vergeten - ik ben bij zo'n 8 nestjes geweest in de 1e 14 dagen om af te lossen, want anders konden de mensen nooit meer een nachtje doorslapen....
Nog steeds zin?
Puppies is het mooiste wat er is....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goedzo :) +1

Andere antwoorden (2)

Wij hebben een keer pups gehad van onze eigen Jack-Russels.Het was niet de bedoeling en het is heel erg moeilijk om dan afstand van ze te doen.Het was wel een hele leuke ervaring want we hadden de werpkist in de woonkamer gezet en je kon dus hun hele wel en wee volgen.Het heeft wel tranen gekost toen ze weg moesten.Daarne hebben we het teefje laten stereliseren want 1 keer is genoeg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wij hebben vorig jaar ook pups gehad het is zeker en vast een toffe belevenis maar je moet wel rekening met enkele dingen houden zoals dat je weet dat er tijd in kruipt dat je u pups kwijt geraakt want soms kan je er veel hebben wij hadden er 8 ook dat het heel wat tijd in beslag neemt zoals bij ons de moeder deed afstandelijk tegen de pups en hebben de pups met papfles groot moeten brengen wel zeer tof maar duur en je creeert eenz eer hechte band maar zeker een belevenis die je eens moet meemaken als je dat wilt en hopelijk vind je voor elke pup een goeie thuis wel oppassen want wettelijk mag je die niet zomaar verkopen he dus pas daar wel mee op
Bronnen: