ineens ander computer ip? of verbinding?

ik heb ziggo internet verbinding klopt het als je via netwerk kabel die je verbind via het kasje naar je pc netwerk router dus wanneer je deze bv vervangt met een andere kabel dat je een andere verbinding of Ip krijgt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (3)

Je IP adres zit gebonden aan je computer. Dus nee, hij zal niet veranderen. Kabels hebben er ook niets mee te maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit kan niet zijn geweest doordat je een kabeltje hebt verwisseld. Dus misschien heb je iets gedaan met de firewall of instellingen van je router.
Nee,dat kan eigenlijk alleen via je comp. bij instellen nieuwe netwerkverbinding..
Wel kan een van je aansluitcomponenten zich vergissen ahw.
Vaak helpt dan de boel resetten door minuutje stroom eraf en je computer opnieuw op te starten daarna.

Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je het over je interne- of externe ip adres? Je interne ip-adres ligt vast in je netwerk kaart, of wordt door de router uitgedeeld als je dhcp aan hebt staan. In het laatste geval kan dit inderdaad wijzigen als je de netwerkkabel lostrekt. Zodra je hem er weer insteekt kan de dhcp server een ander ip adres hebben toegewezen. Het externe ip-adres, dat Ziggo jouw router geeft, is bij Ziggo dynamisch. Dat wil zeggen dat dit regelmatig kan veranderen. Ook hier geldt dat als je je afmeldt bij het Ziggo netwerk ( doordat je de kabel eruit trekt, of het modem uitzet) het ip adres veranderd kan zijn als je jezelf weer opnieuw aanmeld.