Is er iemand waarvoor een hele maand feest wordt gevierd?

Dus een feestmaand ter ere van een persoon.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (2)

Koning Winter => de wintermaand. ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Nah, dat is geen persoon in de letterlijke betekenis van dat woord...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vandaar ook het glimlachje erachter.
Zo'n persoon wás er wel, lang geleden. Ingevoerd door de eerste Romeinse keizer: de Feriae Augusti, een hele feestmaand ter ere van Keizer Augustus. Het enige wat van die maand tegenwoordig nog overgebleven is, is de viering van de Maria Tenhemelopneming - op 15 augustus.
Amadea