Wat zijn de verschillen tussen de gekleurde pakjes van een sigarettenmerk?

Je ziet vaak dat een merk hun sigaretten in verschillende kleuren uitbrengt en dan heb ik het niet over het verschil tussen light en gewoon, maar bijv. bij Gauloises heb je ze in een rode en blauwe variant. In Vogue heb je paars, blauw, wit en bij Davidoff goud, blauw, wit etc. Ik vraag me me af wat daar precies het verschil in is. Hangt dat al af van de kleur?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig
58K

Het beste antwoord

Blauw is wat vroeger 'light' was (voor zover daar sprake van is bij tabakswaren), rood is doorgaans 'standaard', wit is vaak 'ultralight'.
Je zou de pakjes naast elkaar moeten leggen en de teer- en nicotinegehaltes vergelijken om precies te weten hoe of wat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankjewel!

Andere antwoorden (1)

het geeft de sterkte van de tabak aan maar de kleur verschilt per merk

groen is vaak menthol