Als een woord verkeerd gespeld stond in het woordenboek, zouden we dat dan ooit weten?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
5.1K

Antwoorden (4)

Meerdere uitgevers brengen woordenboeken op de markt.
Dus zal de fout gauw gevonden worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja natuurlijk. Er bestaat geen 'het woordenboek' maar vele woordenboeken dus als er in één woordenboek een fout zou staan zou dat niet tot gevolg hebben dat niemand het zou weten. Bovendien zijn er altijd mensen die geen woordenboek nodig hebben om te weten hoe bepaalde woorden gespeld dienen te worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sterker nog: soms weten ze zelf dat er foutgeschreven woorden in staan. Zoek maar eens: lineaal op in de Dikke van Dale. Daar staat letterlijk: veel gemaakt schrijffout, zie liniaal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Afgelopen jaar heeft iemand fouten gevonden die al jaren in de Dikke van Dale staan, sommigen al vanaf het begin:-)