hallo mijn kakarieki is 2 jaar kan ik hem nog tam maken want als ik dicht bij het kot kom gaat hij naar achter is dit normaal

kunnen jullie mij meer tips geven

Toegevoegd na 2 minuten:
ik zou hem graag willen tam maken en waneer mag ik zijn nagels knippen en hoe doe je dat

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig
5.3K

Antwoorden (1)

kakariki's zijn goed tam te krijgen. Als ze je verttouwen en weten dat je rustig bent komt dit vanzelf goed. Tam maken doe je met iets wat ze heel lekker vinden. Haal een uur voordat je gaat beginnen met temmen de voerbak uit de kooi. Kom na een uur terug en praat zachtjes tegen de vogel. Doe rustig het kooitje open en steek je hand erin met het lekkers. Laat de vogl naar jou toekomen ipv jij naar de vogel. De eerst keren komt hij vast niet, maar zodra hij in de gaten heeft dat je niet achter hem aan zit te vangen wordt hij nieuwsgierig. Belangrijk is dat je het vertrouwen niet beschaamt.

Nagels knip je wanner ze te lang zijn. Kijk goed naar de nagel. Je ziet een rode streep door de nagel lopen . Dit is een bloedvat. Hier moet je nooit doorheen knippen. Knip alleen het kleurloze puntje van de nagel en blijf minstens 1 a 2mm weg van de rode streep.
Nagelknippen vinden vogels niet leuk. Vaak is het handig om ze even in een doek te wikkelen zodat ze je niet bijten.

Toegevoegd na 19 uur:
als de vogel nog helemaal niet tam is,is het beter eerst een stukje appel tussen de tralies te steken. Pas wanneer dit goed gaat pfobeer je de appel via de buitenkant van de kooi te geven. Alsdat lukt kun je met je hand de kooi in. Laat de vogel naar je toekomen, jaag hem niet op. Succes.