als ik op mijn eindexamen een artikel krijg. hoe moet de layout er dan uit zien.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (1)

Er zijn geen vastgestelde eisen voor de lay-out van een examen. Als docent Nederlands weet ik dat voor de artikelen die je bij dit vak krijgt vaak gebruik wordt gemaakt van aangepaste teksten die voor de student herkenbaar zijn. Hierbij is het gebruikelijk dat er een kop boven het artikel staat. Dit is niet altijd zo, omdat er soms vragen in staan zoals 'welke kop past het beste bij de tekst?'. Dit geldt ook voor tussenkopjes in de tekst. Vaak is de eerste alinea een inleiding en is deze qua stijl ook anders (b.v. schuingedrukt of dikgedrukt). Tussen de alinea's zit meestal een enter en er worden regelnummers geplaatst naast de tekst.

Nogmaals, dit is gebruikelijk, maar niet verplicht!

Succes!

Bert