Door wiens energie leven of sterven we

Extra uitleg , Zorgt zaad ervoor dat wij leven of is een vrouwlijke veelkrachten vraag (overvragen) de reden van sterven en leeft de zaad(cel) in andere vorm als voorwaardse energie verder ?

Mijn redenering : Na bevruchting ondergaat zaad een verandering , word het misschien een intern deel van de eicel of zal het door eicel chemie sterven .. afgevoert en is dit de reden waarom wij sterven .

Johannes 12 - 24 : Voorwaar, voorwaar zeg Ik u: Indien het tarwegraan in de aarde niet valt, en sterft, zo blijft hetzelve alleen; maar indien het sterft, zo brengt het veel vrucht voort.

Met respect dit is een lastige vraag en vast niet te verklaren , laat je niet opjagen het, hoeft voor wat mij betreft ""vandaag"" ook niet .. maar zij die eens uit de doden menen op te staan hebben er hoop ik wat aan ..

Toegevoegd na 4 minuten:
Veelkrachtenvraag moet niet per definitie als negatief worden beschouwd , het kan bv een kans zijn om beter tot wasdom te geraken maar zijn alle middelen (nog) niet aanwezig ... (helaas)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vinden we een reden van sterven of leven , een begin in dat leven of stervings proces . Als we de dood die we kennen zouden kunnen uitschakelen zou dat een tweede wonder zijn en meer dan het leven .. ja, maar en helaas zover zijn we nog niet ... Want zou het kunnen dat in onszelf dan deze processen misschien ook stopgezet kunnen worden .. denk aan Meditatieve toestanden , gewilde hartstilstand , voedsel of zuurstofvrij leven maar toch er niet van dood gaan . We moeten dan eerst wetenschappelijk analiseren waardoor wij dood gaan of doorwat het is dat jij (tot activiteiten gedwongen) in dit lichaam ontwaakte om hier stervelijk moest zijn . Is er hoop op antwoorden doormiddel van gewetensvragen in jezelf te stellen .. heeft dat met - meer willen dan mogelijk - te maken ? Wie wil is het nou zijn om in de zekerheid van de aankomende dood te leven, dat kun je toch niet eens willen geloven en wensen maar misschien is dat het geheim van een eeuwig overleven .. maar misschien dan niet hier maar elders .. door eerst misschien een ruimte reis door de eeuwige onsterfelijkheid heen te maken. Kan onsterfelijkheid in de basis - het basisprincipe - van sterfelijk leven zijn ? Maw , zijn wij soms onsterfelijk ? Is het wollig ? Ja , het vraagt een zekere meditatie .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je het mij vraagt, vraagt het geen meditatie, maar paddo's.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eindelijk de vraag begrepen, maar nu nog de rest?

Antwoorden (2)

door de energie die je opneemt door middel van voedsel en drank leven we als je je zaad in een condoom achterlaat sterft het ook,omdat het geen energie meer krijgt van het menselijk lichaam,als het zaad in een eicel opgenomen word (brvruchting )krijgt het nieuwe energie uit het lichaam van de vrouw en leeft dus verder (de vrouw eet ) .
Het sterven is een vorm van acuut energietekort door hetzij niet meer genoeg energie uit het voedsel kunnen genereren om het hestel vanuit het lichaam te sturen,hetzij door energieverlies door een verwonding,ziekte of ouderdom.
Als je de energiebron vervangt door een externe bron in het vaak mogelijk om het lichaam in "leven " te houden,al is de vraag of je dat als echt leven kunt zien omdat je alleen nog maar vegeteerd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door de energie die we opnenen leven we , evenzo zou het zaad dus voortleven in de eicel . Als ik het goed begrijp bedoel je hiermee dat de zaadcel niet de oorzaak is van ons sterven klopt dat ? Wat is dan wel de oorzaak van ons sterven ? Door ouderdom ( slijtage ) sterven cellen af en na een tijdje houden we als mens op te bestaan door in te slapen .. maar is gestorven een gevolg van een tekort aan bouwstoffen of is het een teveel aan verontmenselijkt leven, Om een beeld te krijgen over oorzaken van sterven heeft de bijbel het in Genesis over een gewetenskwestie en een erfzonde .. hiermee concluderend zou begeerte ons doen sterven , of zou het een innerlijke wet zijn die we niet over mogen steken ? Concluderend , als we dat weten af te leren we een totale lichaams controle over ons aanwezige bestaan zullen verkrijgen .. dit impliciet inhoud dat we ons aan een hoger ingestelde regel moeten houden dan we begrijpen kunnen (geloof) en dus niet alles te willen of te moeten weten . ( Door alles ( het onszelfe ) te willen en te moeten vreet een onnatuurlijke energie )
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de zaadcel is niet de oorzaak van het sterven, dat klopt
en de rest van je verhaal is komplete onzin,een onwetende zou volgens jou dus het eeuwige leven moeten hebben,aangezien planten niet over een brein beschikken zijn ze onwetend en leven ze daarom eeuwig? nee dus en hetzelfde geld voor dieren en dus ook voor mensen welke gewoon een diersoort is welk heeft geleerd te communiceren en hulpmiddelen te gebruiken. en de bijbel is een verhalenboek uit het verleden daar moet je niet te veel waarde aan hechten .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja wat hier door jouw is geschreven heeft niets met dieper innerlijk en inzicht te maken , laat staan mijn vraag te begrijpen , jouw maakt het kennelijk niet uit wie we zijn en accepteer je eenvoudig dat we gewoon dieren zijn , onnozelheid ten top, maar ik kan je eenvoudig van die simpele conclusie afdrijven, of ik dat doe is twee maar wat jij schrijft is ver verwijderd van de logische oorzaak en gevolgenleer . Dat de bijbel een fabeltje is is gewoon boe en zot uitkramen en verder zonder moederverstand , Want je zult toch wel weten , er zit wel degelijk een groot gevaar in begeerte , ik durf te stellen dat je van stomzinnig nieuwsgierig blijven ook uitsterven zal .. Gewoon lekker doen wat niet kan is er zo eentje , maar kun je bij wijze van spreken ""jouw leuke autootje"" wat vroeger opgeven . .. Overvragen is onze reden van sterven en als je het dan nog niet in de gaten hebt dan stelt je antwoord niet echt zo veel voor .. er is geen reden van sterven in te ontdekken dan energie tekort , ja .. wat is de reden dat we energie missen .
Door de energie van het universum. Ook wel levensenergie genoemd, ook wel Chi (in China) of Ki (Japans) of Prana (India).

Volgens de Chinese leer:
We kunnen 3 maanden zonder eten.
We kunnen 3 dagen zonder drinken.
We kunnen 3 minuten zonder zuurstof.
We kunnen nog geen seconde zonder Chi.