op welk moment begint de start en landingstijd van een vliegtuig. Bij loskomen van de grond of start taxieën en v.v.?

Toegevoegd na 8 minuten:
beter gezegd misschien : op welk moment begint de starttijd van een vliegtijd en op welk moment wordt de landingstijd vastgesteld?

Toegevoegd na 9 minuten:
oh oh, vliegtijd moet zijn vliegtuig

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Huh? XD

Het beste antwoord

Zodra het vliegtuig gaat opstijgen, motoren volle kracht, gaat de vliegtijd lopen. Zodra het stil op de landingsbaan staat ben je geland. Als het tot aan de "touchdown" (dat het grond raakt) loopt, zou een eventueel ongeluk búiten de vliegtijd zijn, en dat zou raar zijn..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Zodra de kist los gaat van de pier
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Start : na take off clearence
Eindigd : na "contact ground"
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wanneer het vliegtuig van de toren het sein krijgt om te starten .
En wanneer het vliegtuig bij de pier stopt .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij loskomst