Waarom is het beledigend als je je middelvinger op steekt, en niet als je bijvoorbeeld je pink op steekt?

Dat is toch vaag...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig
1.4K
itsme
12 jaar geleden
Interessant dat je dit koppelt aan de volgende kenwoorden: apple, auto, blackberry, help, internet, mobiel, muziek, pc, school en windows. alsof je bij al die zaken eraan denkt dat je je middelvinger op moet steken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
? Huh wat heeft dat met die zaken te maken?
Kimath
12 jaar geleden
pink opsteken kan ook beledigend zijn, symbool dat iemand een kleine penis heeft :P
Maar niet iedereen kent deze.

Antwoorden (6)

Symbool van Fuck you, het is gebarentaal net zoals het gênant is als iemand zijn duim tussen zijn 4 overige vinger heen en weer beweegt dit is gebarentaal voor neuken
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Huh? Dan ben ik motorisch te gestoord om iemand daarvoor uit te nodigen...
Dat zijn ongeschreven afspraken...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat heeft een een of andere maloot zo bedacht
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is algemeen bekend dat het opsteken van de middelvinger symbool staat voor fuck you of een variant hierop. Fuck you is weinig vleiend. Het is een belediging.

Het opsteken van de pink heeft geen betekenis, die algemeen bekend is. Misschien dat in bepaalde subculturen toch een betekenis gegeven is aan het opsteken van de pink, maar de grote massa is hiermee niet bekend. De pink opsteken wordt daarom ook niet als belediging gezien. Het heeft kortweg geen betekenis bij de grote massa.
12 jaar geleden
De middelvinger heeft een bepaalde betekenis
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je middelvinger opsteken komt geloof ik van het amerikaans of engels, en betekend een lul met twee balzakken er naast. Prakties gezien wil je dat met die genen naar bed maar later is dit als een soort van 'scheldwoord' geworden.