Waarom mag er wel reclame voor alcohol worden gemaakt en niet meer voor sigaretten / rookwaren?

Het is toch beiden schadelijk ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Als je bijvoorbeeld elke dag 1 glas rode wijn drinkt, is dat niet schadelijk, het zou zelfs gunstige effecten op je algemene gezondheid kunnen hebben. Alcohol in het algemeen heeft geen schadelijke effecten als je niet teveel drinkt en als je geen dingen drinkt waar bijvoorbeeld veel suiker of kleurstoffen aan toegevoegd zijn.
Roken heeft alleen maar schadelijke effecten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Omdat als je rookt andere mensen zogenaamd "meeroken". En dat heb je bij drank niet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zou een goede reden zijn inderdaad. +
Roken is eerder verslavend, drank niet.