Wat is het nut van de knopje 'plaatsen' op je iPod Touch 4g? Het knopje zie je wanneer je op Foto's klikt en dan verschijnt er beneden : plaatsen

Wanneer ik op Plaatsen klik dan komen mijn foto's te staan op de kaart.(Google maps)

Ik wil dit niet, en ik kan mijn foto's niet verwijderen van de kaart.
Hoe kan ik het toch verwijderen?
En zien andere mensen mijn foto's ook?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pfff

Antwoorden (1)

Als je een digitale foto neemt, dan wordt er ook zogenaamde meta data opgeslagen in de foto (zie exif formaat). Hierin staat de sluitertijd, diafragma, soort camera, datum, tijd etc, maar dus ook de locatie als de camera een gps heeft. Bij de iPhone e/iPod kun je dit voorkomen door even de gps uit te zetten, o later in iPhoto op de Mac (of een ander programma onder Windows) de foto te exporteren zonder deze meta data.

Ik gebruik dit vaak voor foto's op we sites (blogs, marktplaats, enz), daar wil je echt niet de locatie in hebben staan :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankje!