Wie heeft de theorie van de slaapstadia bedacht?

Als je droomt, die slaapstadia (nummer 1: de eerste paar minuten, hersenen nog druk en onrustig, Nummer 2; na die paar minuten, hersenen worden rustiger), wie heeft die bedacht?
Heeft deze theorie misschien ook een andere naam dan alleen slaapstadia?

Toegevoegd na 37 minuten:
ik bedoel, wie heeft hier dan onderzoek naar gedaan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (2)

Het is niet bedacht, er is onderzoek naar gedaan waarbij de hersenactiviteit is gemeten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo'n theorie vormt zich tijdens tientallen jaren van onderzoek. Je kunt dus meestal niet één onderzoeker aanwijzen. Men dacht eerst dit... en toen heeft men het verder onderzocht... toen bleek dat het niet klopte... en toen heeft men het weer verder onderzocht... en toen kwam er een kenmerk bij... iemand heeft er een schema van gemaakt... toen heeft men weer een ander stukje onderzocht... dat moet ook in het schema... etc. Ik denk dat wetenschappers zullen zeggen dat de kennis nog steeds niet volledig is!