Lilly putters?

Hallo, mijn broer zegt dat lilly putters een beroemde kabouter is. Maar ik kan niets over haar vinden, wel over pinkeltje en paulus de bos kabouter. Weet er iemand een titel van een boek of iets die over lilly putters gaat?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig
3.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
O M G sorry hoor maar ( BIJNA) iedereen weet toch wel dat lilly putters mensen met dwerg groei zijn?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je broer probeert je dingen wijs te maken xD

Antwoorden (3)

Kabouters bestaan niet dus er zijn ook geen beroemde.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een lilliputter is een ander woord voor iemand met dwerggroei. De term is een afgeleide term afkomstig uit het boek Gulliver's reizen, van Jonathan Swift. Lilliput is daar de naam van een land dat bevolkt wordt door mensjes van 15 cm hoog. Deze roman was eeuwenlang zeer populair en net als in het Engels en in andere talen werd de naam van de inwoners van Lilliput synoniem met ‘zeer kleine mensen’ in het algemeen.
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ Dit is het juiste antwoord
Kabouters zijn verzinsels maar paulus en pinkeltje zijn wel bekend