Witte kleren op bruikoft

Volgende week gaan vrienden van ons trouwen. Ik was van plan om een off white pak aan te trekken.
Nu zei mijn schoonmoeder dat dat niet 'mag' op een bruiloft. Wat feiten;
- het is dus een off white pak, geen jurkje, met een heel dun beige streepje.
- mijn vriend trekt een antraciet pak aan.
- we zijn dag- en avondgasten.
- we hebben beiden geen belangrijke rol die dag (getuige, ceremoniemeester oid)
- er zit een bruin shirtje onder het jasje. Met warm weer gaat het jasje uiteraard uit.
- ik weet niet wat de bruid voor kleur draagt. Ze komt uit de Filippijnen (misschien hebben ze daar een bepaalde kleur voor trouwjurken die niets met wit te maken hebben...)

Kan dit? Of is er ergens een ongeschreven wet dat je dus echt niet in een wit tint mag verschijnen.

Ik hoor t graag!!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die schoonmoeders altijd...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha verder is ze heel leuk hoor!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vraag het anders aan de ceremoniemeester. Die heeft waarschijnlijk ook meer info over de eventuele wensen van het bruidspaar.

Het beste antwoord

Het mag wel, maar omdat vaak de bruid in het wit gekleed is en de aandacht op haar (en de bruidegom) gevestigd "moet" worden, hebben de gasten vaak een andere kleur outfit aan. Maar als de bruid en bruidegom verder geen afspraken met jullie hebben gemaakt kun je het alsnog zelf bepalen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er stond iig geen dresscode op de kaart...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan kun je dus waarschijnlijk gewoon jouw outfit aan :)

Andere antwoorden (1)

Vraag het aan ze wat ze ervan vinden als jij zoiets aantrekt. Of ze dat misschien liever niet vinden.