Is de shilling nog geldig in Engeland/Londen?

Ik ga naar Londen met school en ik wilde weten of de shilling en de new pence nog geldig zijn.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
2.1K

Het beste antwoord

Met de invoering van het decimale stelsel werd de shilling afgeschaft. Er werden nieuwe muntstukken geslagen die even groot waren als de munten met het opschrift one shilling en two shillings, maar met het opschrift 5 new pence en 10 new pence. De oude munten bleven geldig.

In tegenstelling tot het woord stuiver is het woord shilling in de volksmond niet gebleven als naam voor het muntstuk. Het nieuwe muntstuk wordt five penny piece genoemd.

In 1990 zijn nieuwe, kleinere muntstukken in roulatie gekomen. De oude shillingen zijn met de invoering van deze muntstukken geleidelijk uit het betalingsverkeer verdwenen.
wikipedia.org/wiki/Britse_shilling