Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ik ben 11 mag ik bij mijn ouders werken

wil graag geld verdienen voor een boot

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig
1.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (9)

Ik zou klusjes doen, zakgeld krijgen,als je oud genoeg bent een bijbaantje nemen, maar eigenlijk licht het eraan wat voor werk je ouders doen, want in een restaurant lijkt dat me niet zo logisch
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt gewoon zwart gaan werken voor je ouders. Dan doe je alsof je je ouders helpt en dan krijg je daar zakgeld voor ;-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja het mag volgens mij wel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat je wel mag werken bij je ouders. Je kan gewoon klusjes doen, zoals stofzuigen, opruimen, afwassen, auto wassen.

Mijn broer (17 jaar) doet ook klusjes want hij spaart voor een vakantie. Hij verdiend 3 euro per uur. Maar al jij een euro per uur verdiend dan is dat al heel wat.

Op deze site vind je alles over geld: www.nibud.nl

succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je mag klusjes doen, zoals de auto poetsen of dingen in de tuin doen.
Je mag nog niet echt werken - als je 13 bent mag je bijvoorbeeld een krantenwijk doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Huis aan huis krantjes of folders mag je bezorgen als je 13 bent. Vanaf 15 mag je pas een krantenwijk hebben. Dus ze moet nog 2 jaar wachten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ah, dan heb ik die twee op een hoop gegooid. Folderen is natuurlijk ook niet elke dag en niet vroeg, dus is het wel logisch.
Echt werken mag je niet, kijk hier maar eens naar:
Kinderarbeid is in ons land al lang verboden. Kinderen tot en met 11 jaar mogen helemaal niet werken, 12-jarigen alleen in het kader van een taakstraf die door de rechter is opgelegd. Pas vanaf je dertiende mag je betaald werk gaan doen. Daarvoor gelden strenge regels.
Wel kun je met je ouders afspreken dat je klusjes gaat doen, bv. grasmaaien, auto wassen, schuur opruimen of verzin maar iets, en dat je daarvoor geld krijgt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eigenlijk niet, maar ik zou het zeker doen!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik denk dat het nog niet mag sorry ik denk dat jen eerst volwassen moet worden maar als je ongeveer 16 bent dan mag je mischien wel kranten lopen en ik hoop voor je dat je uiteindelijk je boot hebt succes
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Leeftijd van krantenwijk is 15.
Ik denk dat het mag gewoon klusjes en dan krijg je er geld voor plus zakgeld en je moet je ouders extra verwennen *slijm slijm* dan heb je die boot sneller dan je denkt
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding