Waar kan je terecht als je je opgelicht voelt door een scootershop?

Mijn dochter heeft 289 euro moeten betalen om een windscherm te laten plaatsen op haar Sim Mio en een kleine servicebeurt... navraag levert op dat dit elders 100 euro goedkoper is,men vroeg zelfs 130 euro voor het scherm terwijl deze 99 kost...... ... waar kan ik terecht ?

Weet jij het antwoord?

/2500

Nergens. Er zijn geen vaste prijzen voor zo iets en je bent akkoord gegaan met de genoemde prijzen. Bovendien kan niemand je vertellen dat ze het goedkoper kunnen doen zonder de scooter eerst te zien. Alsof een andere garage weet wat ze gedaan hebben bij de servicebeurt!

tja, u heeft zelf opdracht geven om een windscherm te installeren en een servicebeurt uit te voeren. Het bedrijf mag natuurlijk zijn eigenprijzen hanteren voor producten en reparaties. Maar 150 euro voor een kleine servicebeurt is wel wat aan de hoge kant. Zijn er geen onderdelen vervangen of iets anders wat u over het hoofd heeft gezien? Als u verteld dat de prijzen nergens opslaan en bij de concurrente het veel goedkoper is misschien kunnen ze uit coulance wat aan de prijs doen. Maar ze hebben het recht om hun eigenprijzen te hanteren. Als u perse ergens een wilt is er 'Tros opgelicht' of de politie een aangifte met dit verhaal serieus neemt vraag ik me af omdat u natuurlijk eerst naar de prijzen had kunnen informeren. Wanneer het bedrijf niks met de prijs kan doen, ben ik bang dat het vette pech is. En dan heeft u geleerd om voortaan eerst informeren naar de prijs.

Je zou bij het bedrijf aan kunnen geven dat je hebt begrepen dat je bij een andere partij voor veel minder terecht kunt en dat dat dus betekent dat je een volgende keer naar een ander gaat. Wanneer ze jou als klant willen houden, zijn ze misschien bereidt iets aan de prijs te doen. Wanneer dat niet het geval is, is dit een dure les geweest waaruit je hebt kunnen leren dat het verstandiger is eerst een beetje rond te shoppen. Toegevoegd na 1 minuut: Nog een kleine aanvulling: Ga niet kwaad naar het bedrijf toe, maar geef aan dat je teleurgesteld bent over de kosten en dat je het gevoel hebt niet serieus genomen te worden. Daar bereik je vaak meer mee dan met boos worden en heftig discussieren.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100