Welke soort fiets kan je het beste aanschaffen voor dagelijks gebruik?

Hallo,

Ik moet momenteel voor mijn werk zo 10 km reizen.
Voorheen was dit altijd met het openbaar vervoer.
Maar ik wil nu een fiets kopen om lekker te gaan fietsen
in dit mooie weer.

Mijn vraag is nu:

- Wat soort fiets kan ik het beste aanschaffen?
+ Dus een stad fiets, race fiets of een mountainbike?

- Wat is een gemiddelde prijs voor zulke fietsen?

- Hoe lang gaat zo fiets bij dagelijks gebruik mee?

- Moet je veel doen aan onderhoud?

- Welke fiets sloten kan ik het beste aanschaffen?

- Fiets helm?

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Neem een stadsfiets! Die zijn inderdaad rond de 500 euro, ik moet elke dag 12 km heen en 12 km terug fietsen door het bos naar school en bij mij gaat hij makkelijk 10 jaar mee! Je moet hem wel af en toe, rond de 4 a 5 keer per jaar, schoon maken en 1 a 2 keer per jaar laten checken. Ik zou ook anti lek banden kopen en een fatsoenlijk integreert hangslot. Maar een helm hoeft niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eens, probeer er een te vinden met een nexus 7 of 8 versnellingsnaaf, want die zijn vrijwel onderhoudsvrij tov een fiets met derailleur en het rijdt heerlijk

Andere antwoorden (1)

Een stadsfiets, kost zo'n 500 euro voor goede kwaliteit, bij dagelijks gebruik gaat hij makkelijk 10 jaar mee als je er een beetje voorzichtig mee bent. Onderhoud valt wel mee, 1 keer per jaar even na laten kijken en zelf af en toe de banden oppompen en schoonmaken. Welke sloten je nodig hebt ligt aan je woonplaats, in een dorp kan je makkelijk met het standaardslot af maar midden in de stad is een 2e slot geen overbodige luxe. Een helm vind ik niet nodig tenzij je bang bent dat je gaat vallen of ongelukken verwacht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het is handig als een van de sloten zo is dat je je fiets ergens aan vast kan zetten, aan een lantaarnpaal of een hek of rek.