Wat is de geboortebloem van de maand april?

Op internet kom ik verschillende bloemen tegen. Weet dus niet welke het nou echt is...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig
3.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij mag je helemaal zelf kiezen, omdat er geen internationaal keuringsorgaan voor geboortebloemen is en ook niks over in wet- en regelgeving is terug te vinden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kunnen er verschillende zijn, als je zoekt op geboortebloem april kom je de volgende bloemen tegen: lelie, roos of hyacint.
Het rare is dat als je in het Engels zoekt (birthflower april) je als resultaat vooral Daisy krijgt, ofwel madeliefje. Ook Sweet Pea wordt dan genoemd, ofwel Lathyrus. Het lijkt er op dat het gegeven 'geboortebloem' niet echt vaststaat. Natuurlijk kun je wel zelf een van de bovenstaande bloemen uitkiezen en die als dé geboortebloem uitroepen. Kies dan een bloem uit die je het mooist vind of voor jou een speciale betekenis of herinnering heeft.
Ook kun je kijken naar de betekenis, wat spreekt je het meeste aan? Een lelie staat bijvoorbeeld voor oprechtheid, een roos voor liefde en een madeliefje voor onschuld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bovenstaande reactie was als antwoord bedoeld, dus nu per abuis dubbel gepost...

Antwoorden (1)

Dat kunnen er verschillende zijn, als je zoekt op geboortebloem april kom je de volgende bloemen tegen: lelie, roos of hyacint.
Het rare is dat als je in het Engels zoekt (birthflower april) je als resultaat vooral Daisy krijgt, ofwel madeliefje. Ook Sweet Pea wordt dan genoemd, ofwel Lathyrus.

Het lijkt er op dat het gegeven ‘geboortebloem’ niet echt vaststaat. Natuurlijk kun je wel zelf een van de bovenstaande bloemen uitkiezen en die als dé geboortebloem uitroepen. Kies dan een bloem uit die je het mooist vind of voor jou een speciale betekenis of herinnering heeft.
Ook kun je kijken naar de betekenis, wat spreekt je het meeste aan? Een lelie staat bijvoorbeeld voor oprechtheid, een roos voor liefde en een madeliefje voor onschuld.