Hoe kan men er nou achter komen of Osama Bin Laden wel echt gedood is?

De amerikanen hebben hem in zee gegooid en de foto die ze gepubliceerd hebben schijnt nep te zijn: http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Buitenland/296149/Foto-van-dode-terreurleider-Osama-bin-Laden-is-nep.htm.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zou toch lullig zijn als hij binnenkort ergens aanspoelt...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een lichaam vergaat na een bepaalde tijd in zee
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ie niet dood is zal hij dat echt wel laten weten binnenkort!

Antwoorden (7)

Ze hebben DNA afgenomen en foto's gemaakt (die nog niet uitgegeven zijn).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De vraag is of hij nog leeft. Maar hij is in ieder geval niet door de amerikanen gisteren gedood.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze hebben dna afgenomen plus foto`s gemaakt.Daarna dumpen zodat hij geen graf krijgt waar weer veel mensen naartoe willen schijnt het.Zal nog lang duren voordat echt bekent word wat er precies is gebeurt.Maar ik treur niet om hem de boef!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn nog geen foto's vrijgegeven. Diverse media méénden dat ze een foto hadden, maar dat waren foto's van een paar jaar terug toen er een gePhotoshopte 'doodsfoto' rondwaarde.
Zeker weten zul je het nooit want je zult altijd moeten aannemen wat je verteld wordt - ze kunnen niet de hele wereld in een rouwstoet langs het lijk laten lopen om te kijken of ie het echt is - en dan nog: wat zou dat bewijzen? Wie het niet wil geloven, vindt altijd wel een reden daarvoor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
itsme
12 jaar geleden
zo is het maar net.
Terechte vraag. Toen ze Saddam uit zijn riool sleurden, werden de beelden vrijwel onmiddellijk de wereld ingestuurd. Hierdoor haalt men meer imagowinst binnen dan, zoals nu, iedereen in het ongewisse te laten. Er zijn maar weinig redenen om er niet mee uit te pakken. Er kan een veiligheidsrisico zijn dat men eerst wil vermijden/elimineren. Zolang "slapende" terreurcellen twijfelen, voeren ze de eventuele (zelfmoord)aanslagen niet uit die geprogrammeerd zouden staan voor het geval NR 1 geliquideerd wordt. Mogelijk wil men tijd winnen om (op basis van gevonden info?) het netwerk verder op te rollen. Dan volgen er later nog wel beelden. Het kan ook een "teaser-techniek" zijn: men maakt iedereen hongerig naar beeldmateriaal om hier PR-gewijs echt alles uit te halen. Maar zo slecht staat Obama er nu ook weer niet voor. De Amerikanen zijn echter zeker dat Bin Laden dood is; geen enkele president neemt het risico hiermee voor paal te staan. Stel je voor dat Osama morgen op één of andere Arabische nieuwszender een lange neus maakt naar Obama. Die kan zijn herverkiezing dan wel vergeten. Indien Osama al langer dood is en men dit voor tactische redenen verzweeg, zouden de Amerikanen voor dezelfde redenen over zijn lijk moeten beschikken, voor zo ver er iets van over is. Een publieke, onafhankelijke lijkschouwing met dna-analyse van een tweede Osama zou ze nog steeds doen afgaan, terwijl de moslimwereld er een bedevaartsoord bij zou hebben. Het zou in ieder geval een kleintje zijn om nu met oude of vervalste lijkbeelden op de proppen te komen. En dan bedoel ik natuurlijk niet zoiets als de amateuristische fotomontage die de ronde doet.
Als men hem echt niet levend wou arresteren, heb ik persoonlijk wel een probleem met de oog-om-oog aanpak. Al zou ik hem, na een eerlijk vonnis, zelf wel opgeknoopt hebben. Dat zijn slachtoffers vooral Amerikanen waren, zou geen verschil mogen maken. Maar eerlijk gezegd, geloof ik dit niet; men zou meer uit een levende Osama kunnen halen dan uit een dode. En hij was nu eenmaal vastbesloten om nooit levend in handen van de Amerikanen te vallen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een lachertje !!

12 jaar op zoek, eindelijk hebben de Amerikanen Osama Bin Laden gevonden.
Wat doen zij?
Zij gooien hem in zee, geen foto laten zien..NIKS!

Geen enkel bewijsmateriaal.
Toen Saddam Hussein werd gevonden werd het ook wereldnieuws, maar hij werd direct uitgezonden op tv. Een weeklang zag je de beelden toen hij werd opgehangen.

Ik geloof niet dat de Amerikanen hem hebben gedood, bullshit.

En misschien leeft Osama Bin Laden nu nog.
Denk aan die keren dat de VS beweerde Osama Bin Laden te hebben gedood waarna een paar maanden weer een video opdook.

Misschien is Osama Bin Laden dood, dat kan ook.
Moge God hem genadig zijn!

Deze tijd weet je niet wat je moet geloven, de media zegt veel.
Je wordt gebrainwashed.

:)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Snuffel
12 jaar geleden
Wellicht is ie allang al dood. We zullen nooit echt de waarheid weten. Misschien over lange tijd. Mijn vertrouwen in de media is al enige tijd compleet weg.
Daar komt men nooit achter, want de foto's of videos zal de VS nooit laten zien...(die hebben ze namelijk niet)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En hoe weet jij dat?