kan je verslaafd zijn aan brood? ik eet per dag zeker wel 15 witte boterhammen met pindakaas ( ben heel slank dus dat maakt niet uit )

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig
2.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sterre: inderdaad!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zij zit in de puberteit dus dat kan best wel, daarbij komt nog dat het wit brood is dat niet vult. 15 is dan niet gek veel, het is dus slimmer om bruin brood te eten, je hoeft er minder van te eten en het is gezonder.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Raak je niet helemaal verstopt van al dat vezelloze spul?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha ik begin te denken dat jullie hier witte brood zitten te pesten ^^ zo lijkt het in iedergeval
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
15 witte boterhammen per dag? heb je geen last van je stoelgang inmiddels? je lichaam heeft vezels nodig! ik raad je aan om bruin brood te gaan eten, dat is veel voedzamer (scheelt weer in het aantal boterhammen) en beter voor je gezondheid.

Antwoorden (4)

Wit brood kun je blijven vreten!!! Probeer is bruin brood, wedde dat je maar tot de helft komt! Iets wat je lekker vind en je een goed gevoel geeft... Kun je in praktijk verslaafd aan worden, theoretisch niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aan dergelijke zaken kun je niet echt verslaafd raken, er zitten immers geen stoffen in waar je lichaam fysiek verslaafd aan kan raken.

Wel is het zo dat je mentale behoefte aan bepaald voedsel zo groot is dat het op een verslaving lijkt.

Toegevoegd na 59 seconden:
Extra noot: beetje afwisseling en/of bruin brood zal wellicht beter voor je gezondheid zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verslaving wil niet zeggen dat het om stoffen die je tot je neemt (dus van extern naar intern) waar je lichaam afhankelijk van wordt, zoals alcohol, nicotine of andere drugs. Je kan ook verslaafd raken aan de kick die iets geeft. Daarbij komen lichaamseigen stoffen vrij die een 'goed' gevoel geven (adrenaline of endorfine bijv). Wiki: Een verslaving kan bestaan uit een verslaving aan een gewoonte, gebruik of handeling, of aan een middel. Bijv. de gewoonteverslaving Een gewoonteverslaving is een verslaving aan een handeling die voor een persoon van belang is om zich goed te voelen of een kick te krijgen. Enkele voorbeelden van een verslaving aan een handeling of gewoonte: Gokverslaving
Chatverslaving
Internetverslaving
Gameverslaving
Seksverslaving
Workaholisme
Shopaholisme
Middelenverslaving
Een soort van verslaafd wel ja. Wit brood is eigenlijk chemische troep, alle voeding is er uit. Het vult ook maar heel eventjes, en daarna heb je alweer trek. Probeer eens volkorenbrood!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is wel meer dan een normaal persoon eet , kan je in 1 keer mee stoppen ? Want als je dat kan is het geen verslaving