Je wordt door niets beschermd, dus je kan geraakt worden. Zolang je maar niet op een heuvel zonder iets om je heen gaat fietsen, is de kans klein dat je geraakt wordt, maar de kans blijft altijd bestaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als die in de schuur staat niet hoor
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jij fietst in je schuur
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet onder een boom staan of onder bomen fietsen.
Tenminste dat is wat mij altijd in mn leven is gezegd. Dofa
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
lol fietsen in de schuur xD
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hee jongens !!! Er staat niet dat er gefietst word op de fiets he ;) dat staat niet erg duidelijk in de vraag dus ik vind de minnen overbodig dus daarom lekker puh!! Een dikke plus :D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind het een erg leuk grapje...! Maar eh, laten we in de reacties wel aardig blijven voor de vragensteller, die meent het serieus, daar moeten we vanuit gaan!
BUITEN is het gevaarlijk met onweer. Ook al is de kans klein. Die kans is er nog steeds. Binnen is die kans 0. Zeker binnen op de fiets.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat lijkt me wel, ja, mits het onweer dichtbij is natuurlijk (en je fiets niet in de schuur staat zoals iemand anders grapte, vond ik wel leuk).

Je bent op de fiets niet, zoals in de auto, beschermd door een kooiconstructie om je heen. De bliksem slaat in je hoofd, het hoogste punt. En is krachtig genoeg om naar de grond te gaan. Je fietsje is van metaal en dat kleine stukje rubber of lucht tussen de fiets en de grond houdt dat echt niet tegen. De bliksem gaat dus dwars door je heen. Ik vermoed dat je het niet overleeft, maar je zult tenminste een flinke opdonder en brandwonden oplopen.

Wat leuk zou zijn om te weten, is of je wat minder kans op doodgaan hebt omdat je een klein oppervlak met de grond hebt. Dat verband is er nl. wel. Als je bij onweer in het veld bent, moet je op je hurken en je tenen gaan zitten. Zo laag mogelijk, met een zo klein mogelijk oppervlak met de aarde.... Misschien weet iemand anders hoe dat zit?