Kun je havo doen zonder wiskunde & natuur/scheikunde?

Is er op de havo een profiel zonder wiskunde EN natuur/scheiunde? Ik weet wel dat er een profiel zonder wiskunde zit, maar ik weet niet of je daar ook natuur/scheikunde bij kunt laten vallen. Anders heeft 't namelijk geen zin om naar de havo te gaan. Ik hoop echt dat het antwoord ja is.

Weet jij het antwoord?

/2500

Nee, dat kan niet, zit in het pakket.

Kan zeker wel, cm of em maar ik dacht wel dat wiskunde verplicht is

Nee wiskunde sws niet want dat is verplicht!

Het kan. Je moet dan het CM-profiel kiezen, het enige profiel waar geen wiskunde in zit. In dat profiel zitten de vakken natuur- en scheikunde ook niet.

Wiskunde is ALTIJD verplicht! Dus het kan niet, helaas ...

Herkenbare situatie, maar idd het kan alleen met CM. Maar als ik je een advies mag geven, check de boeken van wis à en b even. Ik heb zelf voor A gekoZen en het is nog een 5 geworden ook. Btw heb ook vmbo- naar havo gedaan. zit nu op vwo dus ja:) probeer het gewoon

Ja dat kan een vriendin van mij gaat dat ook doen. Je moet dan kiezen voor een CM-profiel. Je hebt dan verplicht geschiedenis en je kunt nog kiezen voor een taal of een creatief vak. ook kun je nog kiezen voor biologie, maar ik denk, zo te lezen, dat je dat niet wilt. Succes.

Bronnen:
Ik moest zelf dit jaar ook kiezen voor...

Bij CM en EM zit wél wiskunde en geen scheikunde/natuurkunde. Maar ik geloof dat wiskunde geen verplicht vak meer is, wat het vroeger wel altijd was. Vraag anders je decaan even, die weet daar vast meer over te vertellen!

JA! je kunt naar havo zonder wi nask I en nask II te doen. Daar voor kun je het profieldeel ALLEEN jet profiel CM kiezen. Profiel: CM (Cultuur & Maatschappij) Verplichte profieldeel: GS + Duits of Frans Keuze profiel deel: AK of Eco + Filosofie of muziek of Bv Keuze examen vak: Spaans, duits, AK, filosofie, (wiskunde a) management en organisatie of BSM Gemeenschappelijk deel: Ne, En, Ma, Bo, CKV en Gd. Héél veel succes.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100