blijven dagen bij ziekte staan ,of mag werkgever dagen afschrijven tijdens ziekte

had 15vrije dagen voor ik ziek werd,ben nu twee jaar ziek .
op welke en hoeveel dagen heb ik nog recht.
er worden telkens dagen afgeschreven door werkgever
waar ik niets van weet.
ben nog altijd in de ziektewet.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Dit is per C.A.O verschillend, maar gebruikelijk is , als je
zo lang ziek bent, dan bouw je geen vrije dagen meer op.
De werkgever kan vakantiedagen inhouden, maar er
moet wel tenminste een vakantie overblijven ( 10 dagen ).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je zou daarvoor misschien even in je cao moeten kijken. Ik weet van mijn moeder dat haar vakantie dagen blijven staan als ze ziek was. Misschien kan je hiervoor aankloppen bij de bond en anders kun je altijd nog rechtsbijstand gebruiken. Die kunnen je daarover misschien ook informeren. Succes