Waarom rennen bodyguards soms mee met een auto (zoals in het filmpje 13:13 - 13:20)

Ik kan me geen situatie bedenken waar het een toegevoegde waarde zou hebben ...

http://zembla.vara.nl/Afleveringen.1973.0.html?&tx_ttnews[tt_news]=41240&cHash=4c77e1c104ff06f926232cf78f37e05d

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Bodyguards, die met de auto meerennen, en dus zelf zich buiten de auto bevinden, kunnen veel sneller ingrijpen, als iets of iemand uit het publiek tevoorschijn komt, dan wanneer ze bijvoorbeeld met een auto zouden meerijden. Hier is wel degelijk over nagedacht. Voorwaarde is natuurlijk wel dat deze mannen over een bereconditie beschikken. Maar dat hebben ze. Is een van de selectie-eisen.
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het enige dat ik kan bedenken is dat ze al rennend naast de auto projectielen die worden gegooid kunnen afweren, mensen die te dichtbij komen kunnen tegenhouden en in geval van klemrijden ze op tijd, nou ja dat is maar afwachten, de bewaakte uit het voertuig kunnen sleuren. Ook zie je ze altijd met een microfoontje en 'oortje' in rennen (en vooral om hoog en opzij kijken... Ze zien dan ook meer dan als je in de auto zou zitten. De auto is kwetsbaar zodra deze geen hoge snelheid heeft en zolang dat niet het geval is rennen ze er vast naast... Maar of dit klopt? Meer kan ik er niet van maken ;-)