Wel sociaal netwerk wordt veel gebruikt in Scandinavie,Verenigd Koninkrijk en Noord-Amerika??

Buiten Facebook, Twitter en Myspace

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (2)

In noord amerika wordt facebook het meeste gebruikt vroeger ook nog myspace maar dat is een beetje over
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Facebook wint het zo goed als overal.

Noorwegen:
34% van de Noren heeft een profiel op een online sociaal netwerk. Facebook is veruit het populairst. Nettby was tweede sociaal netwerk van Noorwegen. Voor de zakelijke markt is LinkedIn het grootst.

"Nettby
Nettby was een paar jaar de grootste concurrent van Facebook in Noorwegen. Het netwerk kende op zijn hoogtepunt zo’n 800.000 leden. In 2008 zaten 4 van de 10 jongeren uit Noorwegen op Nettby. Kortgeleden, op 19 december 2010, stopte het netwerk. De welkomstpagina van de site kopt nu: “De winnaar is Facebook”. Het heeft naar eigen zeggen niet kunnen ‘opboksen’ tegen het groeiende succes van Facebook.

Biip
Biip is nu het tweede grootste netwerk van Noorwegen dat werd opgericht in 2005. Het aantal gebruikers met een profiel is nu meer dan 320.000. Wie het netwerk bezoek ziet al snel dat het voornamelijk gericht is op jongeren. Het netwerk wordt gedomineerd door jongeren onder de 21 jaar. Profielen op de site zijn voor iedereen te bekijken. Op de gebruikers die een profiel hebben kan worden gestemd. Hierdoor ontstaat er een toplist die voornamelijk wordt gedomineerd door meisjes."

http://www.frankwatching.com/archive/2011/02/27/social-media-over-de-grens-noorwegen/

Hieronder nog een stukje over de grootste sociale netwerken ter wereld:
"Pingdom heeft een overzicht gemaakt van 29 sociale netwerken die minimaal 1 miljoen bezoekers per dag hebben. In feite zijn dit de 29 grootste sociale netwerken ter wereld. De lijst is gebaseerd op cijfers van Google Trends. Hyves doet het nog altijd goed met plaats 15 op de lijst. Volgens Pingdom “doet” Hyves 3 miljoen unieke bezoekers per dag. "

http://www.hyped.nl/details/20110328_hyves_scoort_hoog_in_lijst_grootste_sociale_netwerken_ter_wereld/#When:11:51:00Z

En het stukje van Pingdom zelf:
"We found 29 social networks that currently have one million or more unique visitors per day. For traffic data, we used Google Trends for Websites.

Note that these numbers are estimates made by Google from a variety of data sources, so they will not be 100% correct, but should still give us a good idea of how the sites compare."

Voor het overzicht van de lijst met 29 netwerken:
http://royal.pingdom.com/2011/03/25/social-networks-one-million-visitors-per-day/