Het beste is je er gewoon niks van aantrekken! Kijk er niet naar en denk er niet aan. Als je er een ziet blijf dan gewoon stil zitten! Dan doet de wesp ook niks
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Probeer als je een wesp ziet tot tien te tellen en dan luisteren naar je adem.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga je het moeilijk krijgen, deze zomer. Er wordt een wespenplaag voorspeld...

Veel mensen hebben angst voor wespen en bijen. Mogelijk ooit eens gestoken?
Je kunt er weinig aan doen.
's Zomers niet in de buurt van overvolle prullenbakken. Die zitten vol met ijspapiertjes en lege zoete limo blikjes.
Niet slaan naar ze als ze in de buurt zijn.

Bedenk dat zo'n wesp helemaal niet op zoek is naar JOU. Die wil lekker nectar en gaat op geuren af. Als jij naar hem slaat, dan wordt hij boos. Of als jij een lekkend ijsje in je hand hebt, dan wil hij wel even meehappen. Of een bloemengeurtje van parfum, heerlijk vindt hij dat. Daar wil hij naar toe.

Zelf heb ik altijd een insectenpen in mijn tas. De gel van het kruidvat is milder van geur en voelt koeler dan de gewone pen. Daar heb ik al veel kinderen (buitenzwembad, speeltuin, sportdag, vakantie) en voorbijgangers mee kunnen helpen. Na de prik direct erop smeren weg is de pijn.

Die angst: gewoon tegen jezelf blijven zeggen dat jij geen doelwit bent en dat jij een stuk groter en sterker bent dan de wesp. Dat helpt...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tis wel een haar hè, die wesp ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hahaha Hippo, ad rem als altijd:)....