Wat zijn de christelijke feestdagen en waar staan ze voor ?

Christelijke feestdagen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (3)

Feestdagen om bepaalde belangrijke christelijke dingen te vieren zoals pasen, kerst, goede vrijdag en hemelvaartsdag.

Toegevoegd na 24 minuten:
Hier staat alles:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En wat betekenen ze ?
Goede vrijdag
Deze dag is als enige geen officiële feestdag. Op deze dag wordt er gewoon gewerkt. Voor Christenen is deze feestdag de belangrijkste dag van het hele jaar. Op deze dag wordt herdacht dat Jezus Christus aan het kruis is gestorven voor de gehele mensheid en zijn werk heeft volbracht.

1ste en 2de Paasdag
Op deze 2 feestdagen wordt herdacht dat Jezus Christus na 3 dagen uit zijn graf is verrezen en is verschenen aan zijn discipelen. Jezus Christus heeft zelf de belofte gegeven dat hij de tempel zou afbreken en in 3 dagen zou opbouwen. Dit sloeg op zijn dood en opstanding.

Hemelvaartsdag
Deze feestdag staat in het teken van de hemelvaart van Jezus Christus. Nadat Jezus zich aan al zijn discipelen had getoond maakte hij kenbaar dat hij terug zou gaan naar zijn Vader in de Hemel. Deze hemelvaart geschiede in het bijzijn van zijn discipelen.

1ste en 2de Pinksterdag
Op deze 2 feestdagen wordt herdacht dat de Heilige Geest is uitgestort. Voordat Jezus Christus ten Hemel voer heeft hij zijn discipelen beloofd dat hij een trooster zou zenden. Deze trooster is de Heilige Geest die zijn discipelen zou helpen met het verkondigen van Zijn Woord.

1ste en 2de kerstdag
Op deze 2 feestdagen wordt de geboorte van Jezus Christus herdacht.
13 jaar geleden
Christelijke feestdagen gaan meestal om het opstaan en dood gaan van god. Het gaat ook een beetje om de mens, het kringloop van het leven.
Poeff deze tekst past niet bij mij xD Ik wist het gewoon.