Nee, net zo min als zonlicht, zuurstof, regen, etc. Of dat wel of niet voor jou beschikbaar is, is niet door geld te bepalen.
Amadea
13 jaar geleden
niko
13 jaar geleden
zonlicht koop je door op vakantie naar zonrijke streken te gaan.zuurstof zit in flessen.is ook te koop.
Nee helaas is gezondheid niet te koop. als je rijk bent kun je misschien beter duurdere specialisten bezoeken bv in Amerika en ook als je kanker hebt kun je bijbetalen voor betere medicijnen. je bent wel rijk met een goede gezondheid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helaas? Stel je voor dat alle rijke mensen gezondheid zou kunnen kopen. Brrr
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben helaas chronisch ziek en gebruik morfine, Dus als gezondheid te koop was dan kon ik daar als moest ik op water en brood leven gebruiken.
ja en nee want als je rijk bent dan kun je wel beter medicijnen krijgen maar het kan ook dat je een ziekte krijgt waarvoor geen medicijnen zijn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Stel je voor: alle mensen met veel geld kunnen gezondheid kopen en de rest moet maar verder zonder die mogelijkheid.

Nee, je kunt het niet kopen. Rijke mensen hebben wel een extra mogelijkheid om zich particulier in bijvoorbeeld Amerika te laten behandelen als het hier niet mogelijk is.

Gezondheid is je grootste rijkdom. Goed om dat regelmatig te beseffen....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee. Wel beïnvloedbaar met dingen die je kunt kopen/betalen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je weet zelf waarschijnlijk ook dat er ongeneeslijke ziektes zijn, en ziektes met een hoge kans op overlijden.
Ook als je miljardair bent.
Tegelijk is het zo dat je met veel geld en een slecht geweten in sommige gevallen een orgaan zou kunnen kopen voor transplantatie, terwijl langs de normale weg op de wachtlijst zou staan.

Een rijk mens kan wel dingen betalen die hem in staat stellen gezonder te blijven. Een privé diëtiste, privé kok, privé trainers en de beste medische behandelingen. Je kan met geld dus diensten inkopen die het voor jou gemakkelijker maken gezond te leven en zo gezond mogelijk te blijven.
Ook als je weinig geld hebt kan je heel gezond leven, maar dan zal je veel dingen zelf moeten uitzoeken en regelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het is wel zo dat de rijkere klassen over het algemeen gezonder zijn dan de armere onderlaag.er is dus een verband tussen welvaart en gezondheid.
"gezondheid kun je niet kopen" lijkt dan ook een van die spreuken die door de machthebbers bedacht zijn om het volk arm en dom te houden.

Toegevoegd na 19 minuten:
en om ze in hun lot te laten berusten.
13 jaar geleden
niko
13 jaar geleden
helemaal eens.geld is niet de oplossing.
maar je kunt ook niet hard stellen,dat gezondheid niet te koop is.het is genuanceerder.en daar wilde ik iets aan bijdragen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1
Het verband tussen gezondheid en inkomensniveau is sterk.
Geen geld hebben voor goed en gezond voedsel, sport, medicijnen en goede gezondheidszorg;
noodgedwongen extra veel uren moeten werken ivm geld en daardoor veel stress hebben of weinig tijd om te slapen; noodgedwongen een fysiek te zware baan moeten nemen of een baan waarin je wordt blootgesteld aan ongezonde stoffen; het al zo zwaar hebben met je dubbele baan dat je geen energie meer hebt om in je vrije tijd te sporten, koken of informatie te zoeken over wat nou eigenlijk gezond en ongezond is; al die dingen maken dat een arm persoon meer kans maakt op een slechtere gezondheid dan een rijk persoon.
Als je veel geld hebt, kan je de meeste van bovenstaande problemen ontwijken en daardoor de kans op een goede gezondheid verhogen.
niko
13 jaar geleden
:-) mooi uitgelegd,dat bedoelde ik met genuanceerd.
leuke discussies altijd, antwoord nee, omdat iemand die stinkend rijk is nogsteeds aid kan hebben en daar aan kan sterven, idd hij kan medicijnen betalen maar dat wil niet altijd zeggen dat je daardoor blijft leven, of gezonder bent
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In principe is gezondheid zelf niet te koop, maar je kunt natuurlijk wel medicijnen of zelfs organen kopen die er voor zorgen dat jij weer gezond word.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een klein beetje wel vind ik. Bijvoorbeeld biologisch voedsel kopen. Sinds ik dat doe ben ik het dubbele kwijt aan euro's.

Maar ik vind wel toevallig dat terwijl ik ouder ben mn huid en haar mooier is dan toen ik jonger was en niet biologisch at.
Maar misschien is het toeval. Je weet het nooit helemaal zeker.
Verder heb ik genoeg geld om lid te zijn van een sportschool wat moeilijk word als je een inkomen hebt op bijstandsniveau.

Ik kan op les voor een muziekinstrument, waar ik energie van krijg en blij van word
Verder heb ik een goede aanvullende verzekering, die recht geeft op kronen en een goede mondhygienist. Zelfs vergoedingen tot een bepaald bedrag van een rebalance massage zit er bij in.

Ik denk dat dat allemaal wel factoren zijn die je gezondheid kunnen beinvloeden

Dofa