Welke van de 2 is sterker

Als je een bokser en een kickbokser in een ring doet. Wie wint er dan? Dus van wat word je sterker, kickboxen of boksen? Mijn boks leraar zei dat boksen veel moeilijker en beter is dan kickboksen, klopt dit ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.4K

Het beste antwoord

Een bokser is vaak beter in boksen dan een kickbokser. De kickbokser kan de bokser echter makkelijker op afstand houden met zijn been technieken waardoor hij in het voordeel is. Ook hebben boksers vaak zwakkere beenspieren dan een kickbokser waardoor die een zwakke plek vormen en minder bestand zijn tegen een lowkick. Gezien de kickbokser armen en benen gebruikt en er vanuit gaande dat er 2 gelijkwaardige tegenstanders tegenover elkaar zouden staan. Is de kickbokser de grootste kanshebber op een overwinning tussen die 2.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

gevoelsmatig zou ik zeggen dat de kickbokser meer kans maakt omdat de bokser aanvallen kan krijgen uit hoeken die hij niet gewend is...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De kickboxer is een allroud vechter heeft de betere papieren in huis omdat hij weet hoe hij een tegenstander als een bokser op afstand kan houden en daarmee zijn sloopwerk kan beginnen door onder andere zijn benen tot pulp te trappen. Let wel de kickbokser kan op een linker of rechterhoek binnen enkele seconden het onderspit delven als hij niet oplet met een bokser. Zijn vele (bekende) boksers met K1 die het geprobeerd hebben en genadeloos zijn afgestraft.