als je in nederland woont mag je dan een bb gun dat een oranje dop heeft?

in de wet staat (dacht ik(weet ik wel bijna zeker)) dat het niet op een echte pistool mag lijken, en op het internet kan ik ze kopen met een oranje dop mag dat???

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met dat soort vreemde kleuren mag het dacht ik wel, maar dat weet ik niet zeker

Antwoorden (2)

Jah volgens mij wel. Heb ze eens zien liggen in zon lucht bukz zaak. Je moet alleen wel 18 zijn dacht ik
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het voorwerp dus op een echt vuurwapen lijkt, is het dus helemaal en absoluut verboden om een dergelijk voorwerp in je bezit te hebben. In Spanje, Griekenland en nog wat andere landen is het bezit waarschijnlijk niet verboden want daar zijn die dingen (nog) vrij te koop maar in Nederland heb je een probleem.
Je mag er niet mee op straat lopen, je mag hem niet in je koffer hebben, je mag hem niet thuis hebben, kortom, je mag er niets mee.