Wat doet de mens (jou) meer pijn. vloeken of slaan.

schelden doet geen pijn. zeggen ze.
maar ik vind sommige woorden erger dan een schop tegen mijn schenen.
wat doet jou meer pijn?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
2.2K

Het beste antwoord

Woorden kunnen als messen door je ziel gaan en jaren later kunnen ze nog nadreunen. Woorden die zorgvuldig worden uitgekozen om je opzettelijk pijn te doen, woorden die spontaan worden geroepen om je te kwetsen, woorden die je hart kunnen doorboren.

Letter voor letter komen ze pijnlijk je oren binnen en zie ze dan maar weer eens uit je hoofd te krijgen. Sommige mensen hebben werkelijk geen enkel benul wat woorden kunnen aanrichten...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Ik heb veel mee gemaakt en kan beamen dat schelden uiteindelijk het meeste pijn doet...

Een gebroken rib als gevolg van (...) is tijdelijk...

En vloeken is iets dat niet echt gericht is op één bepaalde persoon...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het doet allebei pijn. Het kan zelfs heel veel pijn doen, die je een week later nog voelt. Ook dat geldt voor allebei.

De pijn is wel van een andere soort, maar dat maakt de ene pijn niet erger of minder erg dan de andere pijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Schelden doet geen enkele pijn, slaan wel.

Overigens is deze vraag al eens gesteld:
http://www.goeievraag.nl/vraag/schelden-pijn-oneens.15393?p=3#
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als jij denkt dat schelden geen pijn doet heb je nog nooit echt scheld werk gehoort.
de vraag wijkt af van de mijne.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik vraag wat meer pijn doet, in marita haar vraag word gevraagt of schelden uberhaupt pijn doet.
Niets is sterker dan het woord, dat niemand hoort.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Pff krijg het maar is tegelijk dan heb je het liever geen van beide. Een woord kan ik nog wel terug kaatsen een slag niet. Maarja liever gewoon allebei niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
antw van kip 1:
Doet me denken aan een uitspraak die mn moeder vroeger wel eens zei: 'Schelden doet geen zeer, als je me slaat sla ik jou weer' (en dan in het dialect, dus dat klonk wel anders:) Ik heb dat altijd onthouden en ik denk dat het je wel sterk maakt in sommige gevallen. Maar ik ben nog nooit serieus uitgescholden, heb nog nooit een klap gehad en vloeken in mijn nabijheid was nooit persoonlijk naar mij bedoeld. Ik antwoord dan ook naar mn gevoel en niet uit ervaring. Ik denk dat het aan de ene kant heel pijn kan doen als iemand je slaat/raakt. Hoe hard, dat doet er dan even niet toe, maar het lijkt me vernederend en heel erg kwetsend. Iets wat je niet snel vergeet. Schelden zal me minder doen, woorden zijn net lucht.
Tenzij die woorden zo hard zijn en zo persoonlijk tegen jou gericht.. Dat lijkt me het pijnlijkst.
Maar toch heb ik 'liever' woorden dan 'daden', omdat je met schelden nog een weerwoord zou kunnen hebben en ik me erg macheloos zal voelen als een sterker iemand me in elkaar zou timmeren. Dan heb je geen weerwoord, dan wordt je achtergelaten met pijn. dubbele pijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
innerlijke pijn is erger dan lichamelijke pijn. dat is niet altijd het geval want als je een hele ernstigeziekte of zo hebt maar even daar buiten als iemand bijvoorbeeld je overleden moeder uit scheld komt dat aan als een klap in je gezicht en doet het even pijn als een stomp van een kickboxser
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vloeken. Absoluut. Ik ben jaren gepest. De woorden hebben me zoveel meer pijn gedaan, dan de klappen... Zelfs nu ik volwassen ben, heb ik er af en toe nog steeds last van...